søndag 1. april 2012

Høna Bente får nye venner

Siden det nesten ble full utpakkingsstopp etter et par dagers innsats, er jeg ganske fornøyd med at en liten flik med påskepynt befant seg i den aller første esken som ble pakket ut. Flaks. Høna jeg kjøpte for 15 kr ifjor har gjort seg kjent i vinduskarmen i over en uke allerede.


 Jeg hadde opprinnelig en sterk følelse av at det var en "Bernt". De store øynene er ganske intense, og innimellom er det som om den prøver å formidle noe viktig. Seff gikk det raskt opp for meg at ei høne jo ikke kan hete "Bernt", så second best ble "Bente". Og det har hun hett siden.


Her om dagen sa Bente at hun kjente seg litt alene i vinduskarmen. Kattene er ofte innom og slikker på plantene, men høner og katter er nok ikke den beste kombi'n... Så jeg spadde opp påskesommerfuglene!




 ...og, skulle du sett: selv om de kom i hus helt uavhengige av hverandre, med et helt års mellomrom, var de en perfekt match! Yeah! Det påsker seg til.


Påskeplanter er også i hus. Tulipanene var den første innflytningspresangen, og passet ypperlig på kjøkkenet i den lille flyttekaosfrie frokostkroken.


Ingen vaser er pakket ut, så det ble en kaffekanne Snåsakokken stjal med seg fra offisersmessa i sin tid. Syns det funka, jeg. Den ser ikke akkurat appetittvekkende ut oppi uansett, så tror kanskje den konverteres til vase på heltid.




Hos min nye nabolagsgrønnsakssjappe fant jeg dessuten pottevarianten av min yndlingsblomst, ranunkel. Også gul, da vøtt! Den måtte med til påske. Billig var den også.


...til og med i håret er det vår! Men god på å utsette goder som jeg er, sparer jeg det påskegule til helligdagene - vi kan jo ikke ta helt av heller?


Nå begynner det å bli ganske hyggelig å innta frokosten her i leiligheten. Radioen, pusene og jeg driter i at jeg er syk, og passer på at kroppen får sitt mens vi leser blad og "luktar på blommorna" (nei, vent, jeg lukter jo ingenting!). 


God påskeferie til dere som har begynt ferien allerede! Til dere andre: just keep swimming! Ikke lenge igjen nå. Påskeegget i enden av tunnellen nærmer seg med stormskritt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar