søndag 1. april 2012

Kunst schmunst

Når jeg er syk, blir jeg noen ganger bare sittende og dille med et eller annet jeg har i hånden. Idag var det kameraet som fikk kjørt seg.

I kategorien tips og triks: en øye-åpner av et bilde. Er veggende dine tomme og kjipe? For hvite? Flekkete? Lag deg et bilde idag, trykk det på akryl, bildeplate, aluminium eller noe annet gøy, og heng opp! (gå på Allkopi og se på de kule mulighetene dersom du ikke bare tenker på dette som en dårlig feberfantasi).

Start med å ta noen nærbilder av noe, for eksempel øyet ditt. Kanskje det blir et så dårlig bilde at du ikke kjenner igjen det du tok bilde av? Da kan det hende du er inne på noe, mjæhæhæ!


Etterpå kan du for eksempel rotere det litt, så det blir enda mer ugjenkjennelig. Slik.




Syns det nederste nesten så ut som en ubestemmelig tunnell? Inn til noe organisk-kroppslig? Eller til en alternativ, psykedelisk dimensjon? (Har jeg skapt en ny psykometrisk test til bruk i ansettelsesprosesser nå?).

Hvis du er flink i Photoshop kan du trikse med farger og kule effekter også. Det er ikke jeg, så her var rotering det beste jeg kom opp med, ellers er bildet som det var.

Jeg har allerede så mange fine bilder som skal opp i ukene fremover, så jeg kommer ikke til å printe ut noe med det første, gitt. Er mest fjas. Men så var det litt kult også. Eller var det egentlig det? Njaaa... Klarer ikke bestemme meg, og må ha en kopp te til.

Peace out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar