torsdag 5. april 2012

Muskeltøsene slår til igjen

Hvem vil vel være muskuløs når man kan være muskeltøs?

Da jeg sa at siste flyttelass var i hus, var det selvsagt ikke heeelt riktig. Jeg har med stor suksess fortrengt både det ene og andre som skal bæres opp i leiligheten, sikkert for at jeg skulle slippe å ta inn omfanget sånn på én gang... Men nå var det ingen vei utenom, og bare å brette opp ermene på tross av klengete virus eller hva det nå er som har bosatt seg i halsen.

Dette bar jeg opp helt alene *ta-daaa!*:




Så var det ingen tid å miste eller kaffe å drikke før jeg plukket opp min hjelpsomme favorittmuskeltøs (i tillegg til meg selv, da) Mo, og vi satte kursen for IKEA. Dere skal vite at IKEA i påskeferien er omtrent dobbelt så ille som IKEA på en lørdag. Jeg tuller ikke. Og med henting på flere lagre, og full føkk-øpp på samtlige, tar ting tid. Lang tid. Så når varer i tillegg er utsolgt, og vi må til Slependen for å kjøpe det der (og vente på nok et lager), tar det enda mer tid. Legg til en tur på Maxbo innimellom der, og du har en dag og helaften i ett! Yeah!

(Til info er IKEA Slependen suverent mye bedre enn IKEA Furuset på alle punkter bortsett fra ett: kaffe-/softis-punktet. Pulverkaffe og liten, teit is i kjeks (hva skjedde med beger, liksom, hallo?!?) som man må lage selv og som er borte på to sekunder. Merkelig at Slependen har sluppet unna med det så lenge. Foreslår handling på Slependen og spising på Furuset - nesten ingen tid og penger som går bort i transport...)

Og kan du se for deg den den morsomme biten: 2 flotte damer som går opp og ned og opp og ned med lange tunge pakker som heldigvis fikk plass i trappeoppgangen, men som nok engang minner oss på hvor overflødig Elixia blir i en sånn periode. Bein og armer ble seigmann-aktige og truet etterhvert med å faktisk falle av. Sånn på ordentlig, altså. Var litt overrasket over at de fremdeles var der da jeg våknet idag, selv om jeg kjentes forslått over det hele. Og mer forkjøla, selvfølgelig. Tjo-bing!

Sånn ser det altså ut her nå:




Komisk at det blir rotete av å ønske å få det ryddig. Men det er heldigvis bare en mellomfase. Etter møllen føles det aldeles for hjemmekoselig å bo i en haug med blå poser.
 
 





...også har jeg nok noen timers montering foran meg før noe som helst kan ryddes på plass. Kanskje NAV kunne sendt et par-tre folk som ikke har noe å gjøre denne veien?

Hvis jeg ikke hadde mislikt kroppsfokuset nu til dags så veldig, hadde jeg nok lagt ut bilde av min fantastiske flytte-overarm, tihi! Ta heller en kikk på dagens lunsj:


Håper du har en mer spennende (og frisk) påske enn meg! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar