tirsdag 5. mars 2013

På den grønne gren

Smelt-tjohopp! Selv om den foreløpig er noe humørsyk, er det ikke til å legge skjul på at våren er kommet. Ikke et sekund for tidlig, spør du meg! Det renner og sprekker opp både her og der, og de lett avmagrede snømennene som fortsatt står lever farligere og farligere. Dø, kalde snøjævler, dø! Moahahah!






Selv om jeg har falt for fristelsen til å lufte småskoene et par dager, er jeg fremdeles såpass gjennomkald etter vinteren at jeg nok kjører vinterstøvler og kaninlue i en uke eller to til. Jeg blir regelrett kuldeparanoid i løpet av en vinter, og sliter litt med å tro på at det ikke plutselig kommer en snik-snøstorm mens jeg er ute og promenerer i vårsolen uten ullstillongs. Brrr!

Når både pip-piper og trær er enige om at våren er her, er det hygg å ta med litt av stemningen inn i heimen. Vi med takvinduer får heldigvis helt gratis vårlys. Så da gjenstår bare noe grønt og levende. Yeah!






Igår kjøpte jeg blomster og grener i presang til meg selv. Jeg har nemlig vært superflink i det siste, først og fremst i forhold til et personlig prosjekt. Og når jeg er flink, syns jeg alltid at jeg fortjener en belønning. Egentlig flere enn én. Men denne gang modererte jeg meg, altså.






Hvis det kan kalles moderasjon å kjøpe tre bunter med greiner (som ser ut som én etter at jeg satte dem i vase, så da teller det som én?) og en stor tulipanbukett? 




Jeg siklet pent på ranunklene også, men da skrudde moderasjonen seg på, og de fikk stå pent og vente til neste gang jeg er i blomsterbutikken. Vel. Strengt tatt var det vel ikke moderasjon, når jeg tenker meg om, men to slitne armer med hver sin ladning kattemat og kattesand, som ikke for sitt bare liv kunne håndtert en enhet til. Man fortjener alltid ranunkler. Hvis man kan bære dem hjem selv.



Regner med at du også nyter våren? Tror det er umulig å bo i Norge og ikke bli våryr så det holder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar