onsdag 19. mars 2014

Pip-pip i plenum i plenen




Det grønner seg til i parker og plener, og Kaniita vil leke. Det kvitrer over det hele, og Snåsakokken ler fortsatt av at jeg er på "pip-pip" og ikke "fugler". Han tror det er en del av Bærumsoppvekst-arven, det med at fugler i parken er pip-pip i plenen. I plenum. Hvem bryr seg, yre er de, og det smitter...




Pusene er også yre, og har begynt å følge med på nrks nye storsatsning (vel, iallfall medium-satsning): Piip Show. En fuglekasse innredet som bar, med masse små detaljer og greier. Nesten for godt til å være sant. I tillegg til direktesendingen, kan man klikke seg inn på utvalgte godøyeblikk, som da ekornet Espen tømte baren.






Dessuten har vi fått vennetips om filmen Happy Cat som er til salgs på iTunes. Foreløpig har pusene bare sett den spennende traileren, men lovende var den, og 79 kr må sies å være en god investering for hele filmen. Pip-piper er tema der også selvsagt, men både fisk og insektslyder var også med. Makrell forsøkte seg på å åpne MacBooken en god stund etter at snutten var over... Og leter bak skjermen etter insektet som jo må være der et sted. Så forvirret. Så gira.







For oss som ikke er hekta på skjerm-pip-pip-variantene er altså tiden kommet for å søke ut, ut, ut, og la den varme tekoppen innendørs leve sitt eget liv en stund. Men jeg må være streng mamma for meg selv, og huske på at jeg fortsatt må kle på meg når det er kaldt, og skifte når jeg er klam, og at lue er lurt i enda en liten stund.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar