fredag 11. oktober 2013

Ull er gull!


Iallfall om høsten! Vet jeg har snakket om det før, og at noen kanskje er lei av å få det inn med teskje, men for oss stoffavhengige er det nå engang slik at ullbehovet gjennom året varierer med temperatur, og at høysesongen er i full gang...




Snaskete ull, knaskete ull! Hovedpoenget er å ikke fryse samtidig som man ikke svetter bort - perfekt komfort, altså. Derfor er det et poeng å sy mange ulike jakker, kåper, kapper og outfits, både med og uten fôr, tykk ull, tynn ull, medium ull, tolags, ettlags... Det går litt sport i å ikke la årstidene slå meg, men heller vise dem at "Hah! Jeg er fleksibel, og kan kose meg uansett! Åja, høstvinden fra helvete? Mon tro om jeg ikke har den perfekte kåpen for det et sted her, vent et øyeblikk mens jeg tar den på, så kommer jeg ut og smaker på de fine høstfargene". Sånn, liksom. 




Eller så er det bare en unnskyldning for å følge trangen til å sy nye ullplagg hver høst. Tror ikke jeg gidder å gå inn i den analysen der... Jeg forbeholder meg retten til å beskytte meg mot den kulda jeg nå engang har valgt å bo midt oppi, og se bra ut samtidig. Nemlig.




Det er veldig sjelden jeg deler bilder av sånne prosjekter her på bloggen så jeg etter et lite tilbakeblikk. Men denne gangen var det et par av dere som kom med konkrete forespørsler, og siden jeg er så innmari trivelig og serviceinnstilt, tenkte jeg at jeg fikk gjøre et unntak. Og kanskje noen flere unntak fremover? Denne kåpen er egentlig ment mest til innendørsbruk, faktisk, men med den varme høsten som har vært passet den supert ute også. Enkel og grei, litt casual og løs. Noen ganger er det moro å ikke ta helt av, og bare la ullen gjøre jobben. Og koooose med den.


Jeg fryser iallfall ikke, og ikke er jeg for heit, så da er mission accomplished foreløpig, og jeg haster videre til super-heavy-duty-vinterprosjektet. Ta den, Kong Vinter, ikke om du får meg i år heller! Moahahahaaaa!

2 kommentarer:

  1. Utrolig kul kåpe om du ikke har noe imot det så vil jeg gjerne sy meg en make med kansje en egen lille vri...kansje du kunne gitt meg noen råd???...
    Hilsen Super Fan

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare koselig at du lar deg inspirere! Vet ikke hvor erfaren/uerfaren du er på syinga, så du må nesten gi meg et lite pip om hvilken type råd du har behov for :) Blir moro å se om vi plutselig ser hverandre på gata en dag, da, i nesten lik kåpe ;)

      Slett