søndag 8. september 2013

Septemberkveld på syrommet



Kos kos septemberkos på syrommet! Her er det håndsøm på gang i hengestolen, med te i yndlingskoppen og Loreena Mc Kennit på spiller'n. Det lukter høssst...




Hver høst får jeg kick på ull, og alle de varme stoffene og metervis med garn og andre myke ting spretter frem fra kriker og kroker. Ja, jeg har egentlig nok høst- og vinterkåper nå. Men klarer jeg å slutte å lage nye hver sesong? Neppe.




Pusene liker å være der jeg er uansett hva jeg holder på med, og når det gjelder håndsøm er det bare bonus. Det er verre når stoffene skal klippes, og de baser rundt på de bitene som liksom skal ligge heeelt rett på gulvet. Rotepuser!




Jeg har oftest flere prosjekter på gang samtidig. Det er veggteppe på gang på symaskinen, før det er dags for nok en heavy-duty varm kåpe. Veggteppet skal være en presang til en heldig venninne.





 


På syrommet ville telys vært en enda dårligere idé enn i stua, så jeg kjører igjen elektrisk stemningsbelysning. Nye sopper fra i sommer. Vanligvis skrur jeg på flombelysningen på kvelden så jeg ser godt, men bildene blir omtrent selvlysende hvis jeg har det på med kameraet fremme...




Like my mushrooms? Gollum approves, og det er det viktigste.






Dette innlegget er mitt andre bidrag i NIBs septemberutfordring, forresten. Sånn er det når man koser seg på mange vis... Det er altså en superduper premie, nemlig et års gratis strøm fra Telinet Energi (her er de på Facebook og på blogg). Oooooh!






Får du også kreativt kick om høsten? For oss skogbunnentusiaster med alviske tendenser er det et eller annet som skjer. Jeg vil vandre mellom trærne, god og varm i vakre ullkreasjoner og aller helst med bare tær. Og så, nå jeg er sånn passe dødkald etter all den kalde mosen, hopper jeg i badekaret! Fy søren så mye kos man egentlig kan ha!




5 kommentarer:

  1. Du er fantastisk kreativ. Skulle gitt mye for den koppen..... D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Og ja, den koppen er helt ubetalelig! Kjøpte den på Urban Outfitters i sin tid, tror faktisk de har den enda...

      Slett
  2. Skulle gjerne se både kåpa nog teppet ferdig, vi får vel det? Spennende.......
    Fortsatt fin uke til deg!

    SvarSlett
  3. Noen ganger viser jeg frem de ferdige tingene, andre ganger ikke (da hadde det blitt en ren håndarbeidsblogg, dette), men siden du spør så pent... ;) Skal ta noen fine bilder, jeg :) Super uke til deg også!

    SvarSlett
  4. Vi er veldig stolt over å ha sponset den NIB konkurransen! Takk for ditt bidrag.
    PS: Vi er litt trege. Sorry!
    PS2: Vær forsiktig med å legge sakser i møblene! Det kan gjøre veldig vondt.

    SvarSlett