onsdag 11. september 2013

Multimedievogna triller igjen!



Woho! Igjen er det Finn.no som kommer til unnsetning når et møbleringsproblem skal løses i heimen. Litt tilfeldig denne gangen, må jeg innrømme. Jeg velger å se det som en slags Finn-karma-happening.




Vi har lenge klødd oss i hodet og lurt på hvordan dekoderboksen og DVD-spilleren kan oppbevares, ledninger og det hele, med den flotte bibliotekbarløsningen vi har for TVen. Det hotteste alternativet de siste månedene har vært å veggmontere dem bak gardinen, ute av syne og ute av sinn. Men , så kom det litt god Finn-karma min vei.


Den coctailvognen jeg hadde kjøpt for Snåsakokken (og som indirekte var "skyld" i en hel del Finn-kupp i en periode - jeg hadde tross alt "Licence to Finn"), tok nemlig turen hjem til oss. Det var ikke lengre behov for den på Snåsakokk-kjøkkenet. O lykke! To cocktailvogner i samme husholdning! Det er nesten uhørt, sånn egentlig... (den andre er på syrommet, for dere som ikke har fulgt bloggen så lenge)






Det tok vel akkurat tre minutter fra jeg hadde vasket den til jeg skjønte at den hadde en fremtid som TV-benk her hos oss. Noen minutters fikling med ledninger, en tur til Clas Ohlsson, og vips: bibliotekbarvennlig hi-tech-hjørne!




Vår multitaskende cocktailvogn gjør også tjeneste som bladstativ. Det begynte å tyte ut over i magasinholderen, nemlig, en tilstand utenfor enhver kontroll. Cocktailvognen kom oss til unnsetning i grevens tid, før vi alle druknet i Pondus- og interiørblader. Puh!






Noen må ha lagt litt jobb i denne i sin tid. Fancy mønster over det hele, så det er nesten synd å dekke over bordplaten. Og se: den kan foldes ut, egentlig på begge sider, så det blir et rundt anretningsbord! Nok til å gi enhver butler sukat i blikket... Lurer forresten noen ganger på om det hadde vært mulig å tilby praksisplass til butlerlærlinger? De må vel øve seg først de som alle andre? Hadde nok hjulpet å bo i London og ikke på Bjølsen.






...og der fikk TVen sitt sekund i rampelyset også. Selv om den er godt kamuflert hender det den titter frem.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar