lørdag 15. juni 2013

Filharmonisk piknik?

Sommeren somrer seg virkelig til om dagen, og vinterkulda er nesten glemt. Hva er vel bedre enn å nyte flere knaskefine ting samtidig, utendørs og med folk du liker?






Dagens tips (eller egentlig morgendagens) er: kom deg på gratiskonsert i mitt fortreffelige nabolag! På Sagene, rett nedenfor Arendalsgata bussholdeplass, har de holdt på å rigge opp i noen dager nå, og søndag kl 15.00 braker Oslofilharmonien løs! Yeah! Link til arrangementet finner du her. Så vidt jeg har observert har de til og med satt opp noen flotte Hibas-er, så toalettbekymringen kan legges på hylla, evt skylles i do, med det samme. Hurra!


Klassisk musikk gjør seg faktisk utrolig godt på utekonsert syns jeg. Opp gjennom åra har jeg vært på noen skikkelig uforglemmelig noen, som Carmina Burana på Rådhusplassen og Lord of the Rings-konserten i Frognerparken. Selv mange år etterpå kan jeg huske stemningen.

Ingenting å vente på her altså. Pack that piknikkurv!






Hvis du på død og liv vil sitte inne, har jeg seff et tips til deg også. Det er helg, tross alt.

*Nerdefaktor: høy*


Det er altså allerede mulig å finne noe å glede seg over selv når kulda tar over igjen! Gåsehud (i dobbel forstand). Men først: parking (ikke på engelsk, altså)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar