søndag 24. november 2013

Discostemning og verdens styggeste lampe - samtidig...







Etter å ha pakket ut nok en blå IKEA-pose med stæsj fra den mye omtalte farsarva , viste det seg at vi hadde spart noe av det absolutt beste til slutt. Oh yeah... Det dreier seg altså om verdens styggeste lampe.





Et deilig helnorsk hyttetema med finfin grønn ruglete glassbakgrunn må jo få hvem som helst til å bli varm om hjertet? Merkelig nok ville ingen andre ha den, så det var jo flaks at jeg så den der blant alle de enda styggere tingene, og forbarmet meg over'n...





Det elektriske var så pill råttent som det kunne få blitt, så vi turte ikke plugge den i som den var. Så i en måneds tid har den stått mørk og uvirksom - omtrent som andre norske hytter, altså. Men så, igår, fant vi den bærbare discokula som løste alt. Som en ekstra funky måne over hyttemønet, får den det til å rykke i dansefoten hos noen og enhver. Det er nesten for bra. Lett hypnotisk, idet farger og rytmer stadig endrer seg, og vi blir som rådyr foran frontlykter.




Sammen med det lett nerdetematiserte andre interiøret i barhjørnet gled denne lampa rett inn. Muligens kvalifiserer vi etterhvert til "mest tacky Oslo-bar"? Eller, unnskyld: "elegante" mente jeg selvfølgelig.




Får du lyst til å danse hele natten? Å ja, det får du, like greit å innrømme det med en gang. Tipper svigerfar ville likt dette omtrent like godt som oss, eventuelt litt bedre. Det er noe med å oppbevare sin høyt skattede whiskysamling i verdige omgivelser...






 For å gi et bedre innblikk i totalopplevelsen forsøkte jeg meg på en liten videosnutt. Merk den flotte discorelevante lyden av gjøkuret som tikker taktfast i bakgrunnen. Woop woop!



 Catchy? 







Vintermørket blir aldri det samme her hjemme, det tror jeg vi kan påstå med én gang... Disco disco disco in the hytte!


2 kommentarer:

  1. De lampene heter måneskinnslamper... Her er det vel mer snakk om nordlys.. Pluss, pluss.... Free drinks ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, nordlys er nok riktigere akkurat i denne sammenhengen, ja ;) Takk for den riktige betegnelsen, da har jeg lært noe idag også! Her erre free drinks for alle som danser ;)

      Slett