fredag 12. april 2013

Daybed-dager

Bakteriene har slått seg sammen, de utspekulerte jævlene, og inntatt halsen min. Og bihulene! Them bastards!

Ok, så har jeg ikke vært syk siden romjula (det telte ekstra siden jeg var på ferie, selvfølgelig), så det var kanskje min tur. Men likevel: åååååååå! Kjeeeeedeliiiig! Også er det vondt og teit og upraktisk.




Så her går dagene i sitt rare sykebobletempo mens jeg ligger på daybeden i Snåsakokkens varmeste genser (med høy hals og glidelås, mmm!). Han får den neppe tilbake før jeg er frisk. Har dessuten hørt at kjæresteklær er trendy?




Nå får jeg også uttelling for mine krafttak på kjøkkenet, og kan spise varmende supper dagen gjennom. Oksehale idag.


Flaks at jeg nettopp har stacket opp tebeholdningen her hjemme. Og, ja, da snakker vi genuin stack.


Det går noen kopper om dagen her nå, gitt. Godt jeg nettopp har vent meg til å drikke te uten sukker eller honning!




Nå som jeg virkelig har fått sjansen til å teste hvordan det er å ha TV-kanaler, må jeg bare si at jeg ikke er så innmari imponert, og er ganske lei allerede. Nivået ligger imidlertid omtrent akkurat der mitt nåværende bomullshue trives. Ukomplisert crap, mennesker som har det mye verre enn meg (selv nå som det tross alt vitterlig er synd på meg!), og ingenting som krever en tankemessig innsats. Feed....me!

Som velkomment avbrekk, småleker jeg med kattene, eller bare betrakter dem - god underholdning i seg selv.




Makrell har lenge lekt apportlek med en pinne, men nå har Melis begynt på jeg-er-egentlig-hund-kjøret også. Hun har forelsket seg i en ball, som hun maser på at vi skal leke med hele tiden. Makrell er fornøyd om dagen bare hun har en eske eller en pose, eller får leke papegøye på skulderen til Snåsakokken.




Rovdyret Melis titter frem. Stakkars den flua som forviller seg inn hit...




Og: nevnte jeg at det var synd på meg?

Å, så synd på! Aue!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar