søndag 24. februar 2013

Pirates of the Bjølsibbian

Yarr!

Som sagt er jeg tilbake på Finn.no for fullt, med Snåsakokkens velsignelse (den står høyere i kurs enn pavens) og det hele. En kategori jeg naturlig nok aldri har brukt noe tid på tidligere er "Foreldre og barn". Men nå som jeg har en rekke udekkede behov som må dekkes (les: trenger materialer til prosjekt), fant jeg ut at man innenfor denne kategorien finner en finfin underkategori, nemlig "Leker". Yeah! Noen leker selges, noen gis bort, men ingenting er dyrt.

Heldigvis for meg trenger jeg både det ene og det andre, så jeg har belegg for å scrolle gjennom det hele. Hvem skulle trodd at jeg, som faktisk desperat trenger et sjørøverskip, finner nettopp et sjørøverskip, og det på første "runde"!?!




Skipet skal forestille The Black Pearl, skipet til vår piratsnasky venn Jack Sparrow. På bildet i annonsen så det ut som det var sånn passe lite. Type medium størrelse. Jeg som er oppvokst på det glade 80-tall er ikke vant til så store plastleker. Min kusine/venninne hadde Playmobil-sjørøverskipet, som hun vant i Donald, den snikeslasken, og det var som en våt drøm husker jeg...




Så da jeg ankom Lier i min snertne grønne bil, fikk jeg lett bakoversveis da jeg fikk se skipet i levende live. Det er stort. Iallfall gjennom øynene til en fra My Little Pony-generasjonen. Kjempestort. Altså 70 cm høyt og 86 cm langt. Wheeee! Også følger Jack og mannskapet med, som skikkelig forseggjorte figurer. Og en liten bonus: hvis man setter i batteri, lager kanonene lyd når man avfyrer dem! Du kan altså si at jeg ble ganske satt ut over å få dette store tekniske vidunderet for nesten ingen penger. Hadde jeg vært liten hadde jeg tisset på meg, så kanskje like greit jeg ikke er det.




Inntil videre må det stå i stua og vente tålmodig på deltagelse i prosjektet. Det verste er at både Snåsakokken og jeg syns det tar seg ganske bra ut der... Men slapp av, det skal videre til neste havn, så det kommer ikke til å se ut som et "de-har-ikke-barn-og-går-i-barndommen-selv-hjem" her... Jeg må innrømme at jeg blir gira og glad av å få slike flotte leker i hus, men jeg blir fremdeles mer gira av et fint par sko. Puh!


Ho ho ho og en flaske med rom! Eller whisky. Eller prosecco. Eller Liereple. Yarr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar