torsdag 7. februar 2013

Lys i mørke II

Vel. Jeg har altså vært "opptatt" på Hawaii, med til sammen ti minutter på internett hele ferien. SÅ deilig! Kan ikke si jeg savnet kulda og snøen her hjemme. Eller bloggen, Facebook, nettavisene og alt det andre som man kan åndse bort time etter time på. Men nå som jetlagen har gitt slipp og jeg ikke lenger har noen god unnskyldning for å melde meg ut fra verden, er det vel på tide og si godt nyttår?

Godt nyttår! Yeah! 2013 skal bli knall syns jeg, siden 2012 ikke akkurat var en piknik for de aller fleste jeg kjenner. Hurra for nytt år og nye muligheter!

Masse moro på Hawaii, det dukker opp på bloggen fremover. Men først: på tide dere at jeg avduker kåkens nyeste lampe! Ny og ny, den ble kjøpt sent i høst/tidlig i vinter. Men den er ny for deg. Litt "kætsjing øpp" får vi regne med fremover siden jeg har vært så slappfisk - men du får holde ut som best du kan. Først altså: lampe!

*trommehvirvel*




Fin og fargerik, ikke sant? Og sjekk blomster-blad-detaljene! Ooooh...

 


"Og hvor er denne fortreffelige lampen kjøpt hen?", tenker du kanskje nå. De som er kjent her på bloggen vet allerede hva som kan skje når jeg vandrer inn på Indiska. Lamper og andre ting snakker til meg innimellom. Spesielt lampene, altså, skravlesyke jævler. Denne ba innstendig om å få være med meg hjem...




...og selv om jeg ikke ante hvor jeg skulle ha den, hadde jeg ryggrad som en softis som vanlig, og vips sto jeg i kassa og fikk flere stempler i Indiska-kortet mitt. Ups.




En av de beste egenskapene til denne lampen er at den ikke bare gir lys i rommet, men et kjempekoselig mønster på veggene og i taket! Det får nesten en lett hypnotisk virkning hvis man stirrer lenge nok... 




Den endte til slutt på syrommet, der en lysekrone som jeg lenge hadde tenkt hang litt vel langt nede måtte vike... Så hvis du har lyst på en enkel IKEA-lysekrone som kan stæsjes opp i det uendelige, gi et pip, så får du den (pip fort, ellers får Reto Brukt oppi gata den først)! (Du kan se den her, det er den nederste.)


Happy syrom-lampe gir happy syrom-stemning! Yeah! Å få sydd litt mer er et godt mål for 2013 syns jeg.

Har du noen fine mål for året?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar