fredag 29. august 2014

Gavetips til innflytningsfesten: huslig kake!




Du skal på inflytningsfest, men har ikke helt oversikt over verken stil eller behov i den ferske husholdningen. Ikke har du rukket innom Indiska, Åhléns eller bruktmarkedet heller. Du ser for deg en liten haug potteplanter fra andre festdeltakere, og tenker at det er jo grenser for hvor mange orkideer som får plass i et enkelt hjem. What to do?




Enkelt: envher fest trenger kake. Mye kake er bedre enn lite kake. Folk liker kake. Nyinnflyttede er også folk. Ren logikk, dette. Jeg brukte denne brownieoppskriften, som dobles for langpanne. Så farget jeg litt melisglasur og satte i gang. Hadde ikke rukket å planlegge denne gangen, siden det var en ganske spontan idé å pynte kaken, men for en makronbaker er det iallfall aldri melismangel i heimen! Noen Non-Stop klarte jeg også å spa opp.




Det er alltid kult å vite litt om det nye hjemmet på forhånd, så du kan inkorporere det i pynten. Her var det blant annet snakk om en drøm om hønsehus i hagen (vi får se hvor trivelige/forståelsesfulle naboene viser seg å være), kanskje en fremtidig kosekatt, og dessuten en historie om en nyinnkjøpt utstillingsmodell av en Weber-grill som ble fraktet på trikken og akkurat var på plass i tide til festen.




For min del må det nok litt skjerpings til hva angår fremtidige melis-ansikter. Men brede smil (så brede at de dekker øynene (som seff henger sammen i et slags "uni-eye"), faktisk), er tross alt bedre enn sure miner?

Du hadde vel smilt omtrent så bredt hvis du hadde fått en innflytningskake, tenker jeg? Kanskje en som var enda litt finere enn denne, til og med. Bak en til din nyinnflyttede venn idag! Så kan du heller, dersom du er hypp, komme med en overraskelsesgave på et totalt uforutsigbart senere tidspunkt, etter at du har gjort deg litt kjent med det nye hjemmet og sett deg ut et udekket behov eller noe totalt unyttig (men skikkelig fint)?

*løper til postkassen og ser etter fest-invitasjoner*


2 kommentarer:

  1. Nam, den så god ut- selv om øynene hang sammen :D

    Er veldig så spent på brudekjolen jeg da. Hva ble det til?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de øynene ble litt tvilsomme ;) Men god var'n. Jeg har rett og slett ikke blogget på griselenge, først pga en stor datakrasj med påfølgende reparasjon, så fordi Photoshop var slettet så jeg ikke fikk justert bildene ned i størrelse så de kunne brukes, og så fordi jeg var på juleferie og har vært litt kake etterpå... Men nå er Macen og jeg venner igjen, og jeg håper å få til første blogginnlegg på hundre år til helgen en gang :) Yeah! Ikke meningen å holde deg på pinebenken, gleder meg til å vise mer av kjolen (som ble grisekul)! Får så få kommentarer på ting, men hyggelig at du ønsker innlegg. Det motiverer :) Happy uke så lenge, og følg med i neste "episode"!

      Slett