søndag 27. juli 2014

Bananslappe dager på tak og i hager


Jepp! Det er når de alternative avkjølingsmetodene må tas i bruk, og ingenting egentlig funker for å kjøle ned noe som helst over tid, at drømmesommeren er på plass. Oh yeah! Hvis du ikke har venner med basseng, anbefales det å skaffe noen snarest. Eget basseng er seff også en mulighet. Eller vann med isbiter i badekaret inne på kveldstid. Reker blir nemlig dyrt i lengden hvis du skal anvende dem til mennesker også, og ikke bare drikke...


Innendørs støver det ned, og roter seg til. Vi orker ingenting, varmeslappe bananer som vi er, og lar det bli med det. Hovedfokus i heimen nå er å aldri aldri gå helt tomme for is. Årets favoritter er pinneis i pakke, særlig "Dyrehagen" (saftis og fløteis i ett, med en frekk sjokoladetrekktupp) og "Hasselnøtt" (en vinner fra Hennig Olsen som vi ikke har sett andre steder enn i en 6-pakning. Denne isen har alt!).


Takterrassen er gull både for oss og for pusene, og vi er mer ute enn inne når vi er hjemme (sjekk at jeg ikke har drept plantene eller noe! Bonuspoeng!). Ekstra stas er det med ettermiddagsbygene som kommer og går litt. Snåsakokken og jeg får muligheten til å bære klestørkestativet inn og ut, og kan kose oss med friskheten i lufta som kommer etterpå. Kattene, derimot, får den digge muligheten til å drikke vann som ikke er i drikkeskåla (alt annet vann er som kjent bedre enn vannet i den skåla), men for eksempel på undersiden av terrassestolene...






Oppå stolene er det også mye interessant, og det lukter nok spennende etter at jeg har fikset neglene. Disse junkiekattene leter opp alt av vaskebøtter med såpevann, bodylotion på hud og sminkefjerner som er igjen på fingre, så hvorfor skulle de ikke være hypp på neglelakkfjerner også, egentlig? Korken er skrudd godt igjen, men at bomullen lå på stolen i to sekunder før jeg kastet den er nok. Wheee! To timers gratis underholdning!







Men det beste av alt er alltid kos. Ingen over, ingen ved siden. Overgrepskatten Makrell er på plass både når du vil og når du syns det blir litt mye. Men eeeegentlig kan det aldri bli for mye kos, kan det vel?




Selv uten noe særlig sammenhengende ferie i år, er jeg happy med at jeg slapper godt av de dagene jeg først har fri (som om det er mulig å gjøre noe annet nå uansett. Hah!). På arbeidsdagene somrer jeg meg til både før og etter jobb med å spise frokost ute, danse i parken, gå eller kjøre motorsykkel istedenfor å ta bussen og en del andre lure småting.




Hurra for ferie! Og hurra for feriefølelse når det ikke er ferie! Og for at jeg kan spise 6 is på en dag og kjenne at det egentlig er superlurt! For jeg er ganske lur, altså. Mesteparten av tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar