mandag 1. juli 2013

Bærekraftig sjokolade



Endelig endelig er den her: den idiotsikre måten å bruke opp restene av ganache man alltid får når man baker makroner! Woho! Sjokoladeform i silikon får du kjøpt nesten over alt nå til dags, selv på Meny.


Jeg smeltet 70% mørk sjokolade over vannbad, og helte først et tynt lag over formen slik at alle hjertene fikk sjokolade i hele bunnen/kanten (jeg la formen i frysen først så det skulle stivne raskere. Så satte jeg formen i kjøleskapet et kvarters tid, før jeg sprøytet hjertene nesten fulle med ganache (for anledningen var restene bringebær/hvit sjokolade og kahlua/espresso/mørk sjokolade). Jeg satte formen i kjøleskapet litt igjen, før jeg toppet med mer flytende sjokolade. En siste runde i kjøleskapet, og voilà: restesjokkis!




Mmmm! Snåsakokken gleder seg til jeg tester ut flere fyll, han er nemlig prøvekaniin for sjokoladeavdelingen her i huset. Maken til autoritet på snop finner du neppe noe sted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar